L’Ajuntament de Sant Joan les Fonts ha posat en marxa una nova aplicació que agilitza el tracte amb la ciutadania. A partir d’ara, es podrà comunicar amb el consistori a través del canal de WhatsApp i podrà fer-hi diferents tràmits i gestions que inclouen els que són més habituals.
Aquest nou servei, impulsat des de la Regidoria de Comunicació, Noves Tecnologies i Imatge Corporativa, vol ser un pas endavant respecte a l’atenció 2.0. impulsada des del 2019 amb la creació d’un canal de WhatsApp a través del qual es podia informar a la ciutadania sobre diferents informacions d’interès i especial rellevància.
Ara, el nou servei que es posa en marxa presenta diferents característiques que el fan més efectiu i eficient. Si fins ara el canal oferia informació de manera unidireccional, ara també és la ciutadania la que es pot posar en contacte amb l’Ajuntament a través del mòbil. “Aquest és un servei que entenem com una bústia de consulta ciutadana, on es deixa un missatge i hi ha el compromís de rebre resposta en 24-48 hores hàbils”, explica el tercer tinent d’alcalde, Xavier Dilmé.
El servei permet fer tràmits com informar d’incidències (presenta una gran millora respecte el sistema actual), agilitzant la comunicació així com la gestió dels tècnics per tal de localitzar-la ja que es pot enviar una fotografia i fins i tot la geolocalització d’on ha passat. El servei també permet contactar amb l’alcaldessa, Maria Vidal. Amb aquest servei es preveu vehicular *gran part *de les peticions que la ciutadania trasllada al consistori.
Aquesta nova via de comunicació es completa amb un ‘bot’ automatitzat de conversa que permet consultar el darrer Butlletí Municipal, obtenir informació sobre la Covid-19, accés tràmits administratius, o accedir a la bústia del ciutadà. Tot i això des del telèfon mòbil el que, com recorda Dilmé, “evita desplaçaments a l’Ajuntament i tenir limitacions per l’horari d’obertura”. “Ens fa més eficients en la gestió i en la proximitat al ciutada , que durà l’Ajuntament literalment a la butxaca” ha subratllat. El servei també comunicar amb la ciutadania distingint pel nucli de població on viu (Sant Joan, la Canya o Begudà) i permetrà fer comunicacions específiques.
Per tal de fer servir aquesta nova modalitat de comunicació n’hi ha prou amb guardar el numero de telèfon 621 24 14 58 (el mateix que existia fins ara del canal unidireccional) i escriure ‘hola’ per activar el servei.