Bases reguladores per a la concessió de subvencions en l’àmbit del comerç, dels serveis, l’artesania i la moda afectats econòmicament per la COVID-19

Us fem arribar els detalls d’una línia d’ajuts aprovada pel CCAM per a diferents establiments colpejats per la Covid-19. Podeu consultar el detall de la inciativa d’aquest organisme en les bases reguladores de la convocatòria.

WhatsApp Image 2020-04-29 at 18.45.12

Aquesta pandèmia està afectant d’una manera molt intensa el sector empresarial del comerç, dels serveis, de la moda i l’artesania i arribant pràcticament a la seva paralització. Aquesta situació, difícil per a tothom, s’agreuja en el cas de les empreses més petites i els professionals autònoms que tenen menys recursos que d’altres per fer-hi front.

Davant d’aquesta situació de disminució dràstica, inclús de tancament que la crisi sanitària del COVID-19 ha provocat cal donar suport a les empreses i a les entitats territorials, gremis i entitats sectorials del comerç, els serveis, l’artesania i la moda, així com, als ajuntaments i els seus organismes públics que hi estiguin adscrits o vinculats, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats i consells comarcals, i donar especialment resposta a aquelles empreses obligades al tancament pel Real Decreto 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per el COVID-19.

El RD 463/2020, de 14 de març, decreta la suspensió de l’obertura al públic dels locals i dels establiments de comerç minorista a excepció dels lprimera necessitat, farmacèutics, sanitaris, centres o oficines veterinàries, òptiques i productes ortopèdics, productes higiènics, premsa i papereria, combustible per a l’automoció, estancs equips tecnològics i de telecomunicacions, aliments per animals de companyia, comerç per internet, telefònic o correspondència, tintoreries, bugaderies i l’exercici professional de l’activitat de perruqueria a domicili.

En aquest sentit, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, té la responsabilitat de reactivar la seva economia i d’enfortir el sector i d’impulsar actuacions per donar resposta als grans reptes del comerç, dels serveis, de l’artesania i de la moda, generar models de negoci competitius, prestigiar els sectors, acompanyar en la transformació digital, posar el comerç al centre dels plans de ciutat, donar suport a la professionalització del món associatiu i fomentar la internacionalització dels sectors.

Amb aquestes bases reguladores per a la concessió de subvencions a les entitats de l’àmbit del comerç, dels serveis, de l’artesania i de la moda per a la compensació de pèrdues econòmiques com a conseqüència de la COVID-19, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya fa pales el seu compromís envers la competitivitat de les empreses individuals, associades o agrupades i a les entitats territorials, gremis i entitats sectorials del comerç, els serveis, l’artesania i la moda que formen part del seu camp d’actuació. La seva millora constant és la millora del servei als consumidors i consumidores, i subsidiàriament, un increment de la qualitat de vida de la qual hem de gaudir tots plegats, amb les estratègies següents:

En l’àmbit del Comerç, l’estratègia a seguir ve marcada per l’Agenda Comerç 20/21, el full de ruta del comerç català per als dos propers anys. Un instrument de planificació estratègic del sector i per al sector, on fruit procés de reflexió estratègica compartit amb les entitats més representatives del sector i també amb experts i professionals independents d’àmbits diversos, on s’han identificat els reptes estratègics del sector i s’ha definit un document on es determinen les línies d’actuació en matèria de comerç a realitzar (http://ccam.gencat.cat/ca/arees_actuacio/comerc/agenda_20_21/).

En l’àmbit de l’artesania, s’estableixen com a prioritàries línies d’actuació en comercialització, màrqueting i internacionalització, noves tecnologies, millora d’infrastructures productives i de disseny i formació.

Pel que fa al sector de la moda, s’han fixat com a eixos estratègics de treball, la internacionalització de les marques catalanes de moda, la comercialització dels seus productes, la sostenibilitat i la tecnologia aplicada a la indústria de la moda (fash-tech).

Per tant, facilitant l’accés a un finançament adequat es vol assolir un impacte positiu en l’economia catalana.

En podeu consultar les bases clicant aquest enllaç.