Us fem arribar els detalls d’una línia d’ajuts aprovada pel CCAM per a diferents establiments colpejats per la Covid-19. Podeu consultar el detall de la inciativa d’aquest organisme en les bases reguladores de la convocatòria.
Aquesta pandèmia està afectant d’una manera molt intensa el sector empresarial del comerç, dels serveis, de la moda i l’artesania i arribant pràcticament a la seva paralització. Aquesta situació, difícil per a tothom, s’agreuja en el cas de les empreses més petites i els professionals autònoms que tenen menys recursos que d’altres per fer-hi front.
Davant d’aquesta situació de disminució dràstica, inclús de tancament que la crisi sanitària del COVID-19 ha provocat cal donar suport a les empreses i a les entitats territorials, gremis i entitats sectorials del comerç, els serveis, l’artesania i la moda, així com, als ajuntaments i els seus organismes públics que hi estiguin adscrits o vinculats, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats i consells comarcals, i donar especialment resposta a aquelles empreses obligades al tancament pel Real Decreto 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per el COVID-19.
El RD 463/2020, de 14 de març, decreta la suspensió de l’obertura al públic dels locals i dels establiments de comerç minorista a excepció dels lprimera necessitat, farmacèutics, sanitaris, centres o oficines veterinàries, òptiques i productes ortopèdics, productes higiènics, premsa i papereria, combustible per a l’automoció, estancs equips tecnològics i de telecomunicacions, aliments per animals de companyia, comerç per internet, telefònic o correspondència, tintoreries, bugaderies i l’exercici professional de l’activitat de perruqueria a domicili.
En aquest sentit, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, té la responsabilitat de reactivar la seva economia i d’enfortir el sector i d’impulsar actuacions per donar resposta als grans reptes del comerç, dels serveis, de l’artesania i de la moda, generar models de negoci competitius, prestigiar els sectors, acompanyar en la transformació digital, posar el comerç al centre dels plans de ciutat, donar suport a la professionalització del món associatiu i fomentar la internacionalització dels sectors.
Amb aquestes bases reguladores per a la concessió de subvencions a les entitats de l’àmbit del comerç, dels serveis, de l’artesania i de la moda per a la compensació de pèrdues econòmiques com a conseqüència de la COVID-19, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya fa pales el seu compromís envers la competitivitat de les empreses individuals, associades o agrupades i a les entitats territorials, gremis i entitats sectorials del comerç, els serveis, l’artesania i la moda que formen part del seu camp d’actuació. La seva millora constant és la millora del servei als consumidors i consumidores, i subsidiàriament, un increment de la qualitat de vida de la qual hem de gaudir tots plegats, amb les estratègies següents:
En l’àmbit del Comerç, l’estratègia a seguir ve marcada per l’Agenda Comerç 20/21, el full de ruta del comerç català per als dos propers anys. Un instrument de planificació estratègic del sector i per al sector, on fruit procés de reflexió estratègica compartit amb les entitats més representatives del sector i també amb experts i professionals independents d’àmbits diversos, on s’han identificat els reptes estratègics del sector i s’ha definit un document on es determinen les línies d’actuació en matèria de comerç a realitzar (http://ccam.gencat.cat/ca/arees_actuacio/comerc/agenda_20_21/).
En l’àmbit de l’artesania, s’estableixen com a prioritàries línies d’actuació en comercialització, màrqueting i internacionalització, noves tecnologies, millora d’infrastructures productives i de disseny i formació.
Pel que fa al sector de la moda, s’han fixat com a eixos estratègics de treball, la internacionalització de les marques catalanes de moda, la comercialització dels seus productes, la sostenibilitat i la tecnologia aplicada a la indústria de la moda (fash-tech).
Per tant, facilitant l’accés a un finançament adequat es vol assolir un impacte positiu en l’economia catalana.