Simulacre d’acollida protecció civil a Sant Joan les Fonts

Dissabte passat, 11 de juliol, vam participar en un simulacre a Sant Joan les Fonts, conjuntament amb Protecció Civil d’Olot i la Garrotxa, per posar a prova la coordinació i la capacitat de resposta davant l’arribada d’un grup de persones refugiades. El servei d’emergències va identificar un espai per allotjar grups nombrosos (el Centre Sociocultural) i va adequar-lo per superar una primera nit (posant llits temporals, habilitant un punt de menjar, o separant la sala segons sexe).

✅ L’exercici, amb la participació d’un grup de persones que van realitzar el recorregut seguint el Camí dels Missioners del Sagrat Cor, va permetre simular l’acollida i l’atenció de les persones durant la seva primera nit, garantint-los allotjament i la cobertura de les necessitats bàsiques.

Aquest tipus de simulacres són essencials per millorar la preparació, reforçar la coordinació entre els diferents serveis i continuar treballant per oferir una resposta eficaç davant qualsevol emergència.

Agraïm també a B-Crek Olot per proporcionar l’àpat que es requeriria en aquests casos d’emergència immediata i massiva