Comunicat oficial de l’Ajuntament de Sant Joan les Fonts

El passat diumenge 28 d’abril hi va haver una agressió lamentable al camp de futbol municipal de la Canya, on l’entrenador de la formació juvenil de l’Agrupació Esportiva la Canya va empentar a l’àrbitre del partit entre l’equip local i la Unió Esportiva Porqueres.

L’Ajuntament de Sant Joan les Fonts vol manifestar de nou el seu rebuig a qualsevol tipus de violència i condemna els fets. És intolerable viure aquestes situacions, que en aquest cas compta amb l’agreujant d’haver-se produit en el transcurs d’un partit amb menors d’edat presents a les instal·lacions municipals.
Des que l’Ajuntament es va assabentar del cas immediatament es va posar en contacte amb l’AE la Canya per esbrinar què havia passat. Posteriorment, s’han mantingut contactes entre el consistori i la junta del club per saber quines accions emprendria l’entitat per evitar la repetició d’actes similars en el sí de l’Agrupació Esportiva la Canya.

Entre les diverses mesures preses pel mateix club, l’AE la Canya ha enviat una carta a la Federació Catalana de Futbol demanant disculpes pels fets i manifestant-se en contra de la violència. L’entrenador que va protagonitzar l’agressió també va presentar la seva dimissió immediata després dels fets al club. Vistes les accions, l’Ajuntament de Sant Joan les Fonts agraeix a la junta les gestions que han dut a terme davant aquests fets. També espera, com el mateix club, que aquest succés lamentable no es repeteixi en el futur i que afecti el mínim el nom de l’Agrupació Esportiva la Canya, que des del 1973 s’ha caracteritzat per tenir un bon comportament sobre els terrenys de joc i per estar en contra de qualsevol acte violent, tant en el món de l’esport com fora d’aquest àmbit.

Sant Joan les Fonts, 14 de maig de 2024